webgahi blog post

مقوله سئو در ویدیو ها و کلیپ ها

نویسنده: webgahi_admin

1400/8/12 ساعت 4:54 PM

sample image

سئو در ویدیو ها شامل دو ساختار داده اختصاصی می باشد

 اگر به سئوی ویدیو علاقه دارید گوگل موارد زیادی را در این زمینه پیشنهاد میکند.

این غول موتورهای جستجو از راه اندازی دو ساختار داده جدید تحت عنوان Seek Markup و Clip Markup  خبر داده است که کمک میکند محتوای ویدیویی در نتایج جستجو و قسمتی از ویدیو که به نتیجه جستجو مربوط می باشد (Key Moments) نمایش داده شود.

در حال حاضر مقوله (Key Moments) در ویدیو هایی که در یوتیوب (YouTube) بارگذاری شده اند در دسترس می باشد.در آینده تمامی پلتفرم های میزبانی ویدیو می توانند از مزایای این دو الگوریتم نشانه گذاری ساختار داده جدید بهره مند شوند.

 درحالی که در مقوله Clip Markup  باید به صورت دستی زمان بندی در ویدیوها را به گوگل نشان داد ، با استفاده از Seek Markup این عمل برای گوگل به صورت اتوماتیک اتفاق می افتد.

اگر به دنبال افزایش نرخ کلیک در محتوای ویدئویی خود از طریق صفحه نتایج جستجو هستید ، این دو روش نشانه گذاری مزیت بسیاری دارند.

در اینجا نشان داده شده است که چگونه می توانید Clip MarkUp و Seek MarkUp را در محتوای ویدئویی خود اضافه کنید تا از ویژگی Key Moments در نتایج جستجو استفاده کنید.

 

نشانه گذاری قطعه ای  (Clip Markup)

برای اینکه از قابلیت Clip Markup استفاده کنید، باید به صورت دستی به گوگل بگویید از چه برش زمانی و برچسبی هنگام نمایش لحظات کلیدی استفاده کند.این اطلاعات باید در مشخصه های ویدیو و درون آن در قالب یک ساختار داده قرار داده شوند.

 

نشانه گذاری پیمایشی  (Seek Markup)

برخلاف Clip Markup ، نشانه گذاری پیمایشی (Seek Markup) ساده تر می باشد.این ساختار از طریق آدرس (URL) به گوگل می فهماند که به صورت خودکار ، قسمت های کلیدی (Key Moments)  را برای ویدیو با استفاده از موارد زیر نمایش دهد.

اگر می‌خواهید گوگل بفهمد ساختار URL شما چگونه کار می‌کند، باید مقادیر مشخصه های SeekToAction را به آن اضافه نمایید تا گوگل بتواند کاربران را به نقطه مورد نظر در ویدیو منتقل نماید.البته این ویژگی هنوز در مرحله تکامل بوده و ممکن است قابلیت های بیشتری به آن اضافه شود.