webgahi blog post

قسمت های کلیدی (Key Moments) در جستجوی ویدیو ها توسط گوگل

نویسنده: webgahi_admin

1400/8/5 ساعت 4:35 PM

sample image

ممکن است از قبل بدانید که ماموریت گوگل بر این است که جستجوی راحت و یکپارچه ای را برای کاربران فراهم نماید.با برداشتن یک قدم بزرگ گوگل اعلام کرده است که قابلیت Key Moments را برای ویدیو هایی که در صفحه جستجو نمایش داده می شوند راه اندازی کرده است.

در چند سال گذشته، ممکن است متوجه شده باشید که الگوریتم گوگل در درک متن، صدا و تصاویر بسیار کارآمد شده است.اما زمانی که بحث از ویدیو ها می شود این کار برای گوگل بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

یکی از دلایل این امر، طول ویدئو و ناتوانی گوگل در تعیین زمانی از ویدیو است که به جستجوی کاربر نزدیک تر است.

اما در حال حاضر این موضوع مربوط به گذشته است!

هفته گذشته گوگل اعلام کرد که الگوریتم های آن اکنون برای تقسیم ویدیوها به قسمت های کلیدی (key moments) آموزش دیده است. از امروز، می‌توانید قسمت های کلیدی (key moments) را در ویدیوهای نتایج جستجو پیدا کنید، که پرش به نقطه خاصی در ویدیو را آسان‌تر می‌کند که به بهترین حالت درخواست جستجوی شما را انجام می دهد.

برخلاف متن ها ، هنگام مرور ویدیو در دقایق مختلف آن ممکن است باعث از دست رفتن اطلاعات مورد نیاز و لحظات دقیقی که به دنبال آنها می گردیم شود.اما اکنون گوگل امکانی را برای شما فراهم کرده که می توانید زمانبندی های مشخصی را در زیر ویدیو ها مشاهده کنید.به این ترتیب میتوانید بخشی از یک ویدیو را که به دنبال آن هستید بدون از دست دادن مفهوم اصلی ویدیو مشاهده کنید.

اما این این امکان باید توسط سازنده یا شخصی که ویدیو را منتشر می کند فعال شده باشد.گوگل از آن استفاده کرده و قسمت های کلیدی را برای جستجو های مربوط نمایش می دهد.

 

چگونه قسمت های کلیدی ویدیو (key moments) به کاربران کمک میکند؟

این ویژگی به طور خاص برای فیلم های طولانی تر مفید است. برای مثال ، برنامه های مستند. می‌توانید قسمت های کلیدی (key moments) درون ویدیوها را ببینید و تصمیم بگیرید که آیا به تماشای آن ادامه دهید یا صرف نظر کنید.

آیا تا به حال با ویدیوهایی برخورد کرده اید که با وجود تماشای کامل، اطلاعات کافی را ارائه نمی دهند؟ در حال حاضر، با غول موتور جستجوی رمزگشایی ویدیوها، با ارزش ترین اطلاعات به عنوان قسمت های کلیدی (key moments) برای شما نمایش داده می شود. این کار در وقت شما صرفه جویی کرده  و جستجوی گوگل را بسیار کارآمدتر می کند.

علاوه بر این ، با دسترسی راحت تر به ویدیو ها ، قابلیت جدید گوگل به افرادی که از صفحه خوان ها (Screen Readers) استفاده میکنند نیز کمک خواهد نمود.

 

بیانیه رسمی گوگل چه می گوید؟

طبق اعلام رسمی گوگل، قسمت های کلیدی (Key moments) فقط برای ویدیوهای آپلود شده با اطلاعات زمانی (Timestamp) اضافه شده از طریق نشانه گذاری ظاهر می شود.

در حال حاضر، این ویژگی فقط برای ویدیوهای YouTube به زبان انگلیسی در دسترس است. گوگل تایید کرده است که جستجوگر آن به زودی از قسمت های کلیدی (Key moments) ویدیوها در وب سایت های دیگر که از نشانه گذاری استفاده کرده اند پشتیبانی می کند.

انتظار می‌رود که ناشران ویدیو در سراسر جهان به زودی از این نشانه‌گذاری‌ها در ویدیوها استفاده کنند و ویدیو خود را برای موتور جستجوی گوگل و سرچ کاربران کاربردی تر نمایند.

 

چرا اضافه شدن قسمت های کلیدی (Key moments) برای ویدیوها مسئله مهمی است؟

گوگل مجموعه ای از ویدیوها را برای نتایج جستجو فهرست می کند تا به کاربران کمک کند بهترین پاسخ های ممکن را دریافت کنند. با این حال، برخی از کاربران این کار را مایه زحمت می دانستند زیرا مجبور بودند کل ویدیو را تماشا کنند تا پاسخ سوال را دریافت کنند. با قسمت های کلیدی (Key moments) برای ویدیو در حال حاضر در جستجوی Google، کاربران می‌توانند اطلاعات زمان (Timestamp) از محل خاصی را در ویدیو ببینند که بهترین پاسخ را به درخواست آنها می‌دهد.

 

قسمت های کلیدی در نتایج جستجو کجا نمایش داده می شوند؟

قسمت های کلیدی برای ویدیوها دقیقا در زیر ویدیو ها با اطلاعات بازه زمانی (Timestamp) و عنوان اختصاص داده شده به آن نشان داده می شود. یک کلیک ساده بر روی هر یک از قسمت های کلیدی ویدیو، کاربر را به قسمت خاصی از ویدیو می برد و در نتیجه باعث صرفه جویی در زمان و مهمتر از آن در داده ها می شود.

 

استفاده از لحظات کلیدی ویدیو در سئو چقدر اهمیت دارد؟

با استنتاج قسمت های کلیدی به عنوان یک ویژگی در نتایج جستجو، گوگل به وضوح نشان می‌دهد که اکنون می‌تواند محتوای داخل ویدیو را درک کند و از بخش‌های نامربوط رد شود. متخصصان سئو که برای YouTube ، سئو را انجام می دهند، باید در حین بهینه سازی ویدیوها، این مسئله را در نظر بگیرند. قسمت های کلیدی در ویدئو، انگیزه بیشتری را در ساختار محتوای ویدیو به گونه‌ای فراهم می‌آورند که هم ربات‌های گوگل و هم انسان‌ها می‌توانند آن را به اطلاعات بسته‌بندی شده تقسیم کنند.

 

تأثیر لحظات کلیدی (Key moments) بر بازاریاب ها چه خواهد بود ؟

ویدیوها مقوله بزرگ بعدی در بازاریابی خواهند بود و واداشتن مخاطبان هدف به صرف وقت برای تماشای ویدیوهای شما به معنای شناخت و ارزش بیشتر برند شما برای مخاطبان است.

اگر بخشی از شرکتی هستید که مبلغ قابل توجهی را به بازاریابی ویدئویی اختصاص می دهد، وقت آن است که از قابلیت لحظات کلیدی استفاده کنید.

این نه تنها به ویدیوها برای رتبه بندی بهتر در جستجوی گوگل کمک می کند، بلکه به درآمدزایی بهتر از درآمد تبلیغات ویدیو نیز کمک می کند. از آنجایی که گوگل می خواهد تبلیغات را روی بازه زمانی خاصی قرار دهد که بیشترین بازدید را توسط کاربران دارد، درآمد تبلیغات شما می تواند بهبود یابد.

 

چگونه قسمت های کلیدی را در ویدیوها فعال کنیم؟

قسمت های کلیدی در جستجوی Google به شما کمک می کند تا به سرعت به نقاط خاص در یک ویدیو هدایت شوید. اگر می‌خواهید قسمت های کلیدی را به ویدیوی خود اضافه کنید، ساختار داده‌ ویدیو را اضافه کنید تا نقطه های زمانی (Timestamp) مهم را در ویدیوی خود مشخص کنید. در حال حاضر، این ویژگی فقط در YouTube و چند ارائه دهنده خاص در دسترس قرار گرفته است. با این حال، اگر می خواهید از پوشش و تجربه کاربری خوب برای ویدیوهای خود اطمینان حاصل کنید، می توانید برای گنجاندن قسمت های کلیدی در جستجوی Google ثبت نام کنید.

 


قوانین گنجاندن قسمت های کلیدی در ویدیو:

·         ویدئوها بدون نیاز به ورود کاربر در دسترس کاربران باشند.

·         ویدیو باید برای تماشای بدون subscribe در دسترس عموم باشد.

·         ویدیو باید قابلیت شروع از زمان مشخص را داشته باشد.

·         داده های ویدیو باید در همان صفحه ای که ویدیو نمایش داده می شود در دسترس باشد.

·         مدت زمان ویدیو باید حداقل 30 ثانیه باشد.

·         ویدیو های داخل یک صفحه زمان شروع یکسان نداشته باشند.

·         ویدیو باید ساختار داده VideoObject داشته باشد.