webgahi blog post

نشانه گذاری متن(Passage Indexing) در سئو سایت

نویسنده: webgahi_admin

1400/9/2 ساعت 5:30 PM

sample image

آیا در مورد آخرین اعلامیه گوگل در مورد الگوریتم جدید به نام Passage Indexing شنیده اید؟

بنابراین، اگر شما فردی هستید که از نوشتن محتوای طولانی که نتوانسته جذابیت کافی داشته باشد پشیمان شده‌اید، Passage Indexing ممکن است یک تغییر بزرگ برای شما باشد.

به گفته گوگل، این موتور جستجو از این پس از ویژگی پردازش زبان طبیعی در حین نشانه گذاری صفحات وب استفاده می کند و سعی می کند معنای هر قسمت از صفحه را درک کند.

این بدان معنی است که اگر بخش خاصی در مقاله شما نهفته باشد اکنون در نتایج جستجو برای عبارت های جستجوی مرتبط نشان داده می شود، حتی اگر مرتبط با موضوع اصلی نباشد.

 کارشناس گوگل، در ویدیوی Search On که توسط گوگل منتشر شده، می‌گوید که نشانه گذاری متن تا پایان سال 2020 بر 7 درصد از جستجو ها در همه زبان های مختلف تاثیرگذار خواهد بود.

اگر به خاطر داشته باشید، اعلامیه مشابهی در سال 2018 برای BERT منتشر شد. در آن گفته شدBERT ، 10 درصد از جستجوها را تحت تأثیر قرار می دهد.

در همان ویدیو، کارشناس گوگل تأیید کرد که BERT اکنون برای ارائه نتایج تقریباً برای هر درخواست جستجویی که کاربران وارد می‌کنند استفاده می‌شود.

بنابراین، نشانه گذاری متن بیشتر از یک سیستم رتبه بندی داخلی است و تأثیر بیشتری بر نتایجی که در SERP  می بینید خواهد داشت.

کم و بیش تایید شده است که صفحات وب با محتوای بسیار ساختار یافته و منظم از الگوریتم رتبه بندی نشانه گذاری متن بهره مند خواهند شد.

معنای این نیز این است که گوگل در سال 2021 تمرکز بیشتری بر بهبود رتبه بندی محتوای یکپارچه خواهد داشت.

یک استراتژی محتوای یکپارچه معمولاً نگاهی عمیق به یک موضوع می‌اندازد و سعی می‌کند به سؤالات پرتکراری که توسط کاربران هدف پرسیده می‌شود، پاسخ دهد.

علاوه بر این، نشانه گذاری متن تأثیر زیادی بر نتایج جستجوی عبارات طولانی و یا سوالی خواهد داشت.

این طبیعی است زیرا یک سوال مشخص نیاز به یافتن پاسخ مناسب در انبوه اطلاعات دارد و این دقیقاً همان چیزی است که گوگل سعی دارد با نشانه گذاری متن (Passage Indexing) به آن دست یابد.

 

 

نشانه گذاری متن چگونه کار می کند؟

در گذشته کارشناس گوگل بیان کرده بود این شرکت روزانه 15 درصد جستجوهای جدیدی را پیدا می کند که قبلاً هرگز جستجو نشده بودند. تا حد زیادی اعتقاد بر این است که اکثر این جستجوها طولانی و سؤال هستند.

با نشانه گذاری متن، نتایج چنین جستجوهایی بهترین پاسخ‌ها را از طیف گسترده‌ای از منابع معتبر به مردم ارائه می‌دهد.

بنابراین، الگوی نشانه گذاری فعلی، متن و مفهوم کل صفحه را در نظر می گیرد، اما با نشانه گذاری متن، گوگل سعی می کند متن و مفاهیم آن را در پاراگراف های آن متن به صورت جداگانه در صفحه بیابد تا پاسخ های مناسب تری ارائه نماید.

با این حال، نشانه گذاری متن یک فرآیند نشانه گذاری جداگانه نخواهد بود. به لطف الگوریتم‌های پیشرفته پردازش زبان طبیعی گوگل، فرآیند درک متن‌های جداگانه در زمانی که گوگل صفحات را کاوش(Crawl) و نشانه گذاری می‌کند، اتفاق می‌افتد.

 

گوگل درباره نشانه گذاری متن می گوید:

بنابراین، برای مثال، فرض کنیم درباره یک موضوع جستجو می کنید، مانند اینکه چگونه می توانم تشخیص دهم که شیشه های پنجره خانه من در مقابل اشعهUV مقاوم هستند یا خیر. این یک جستجو بسیار پیچیده است و ما صفحات وب زیادی را می توانیم پیدا کنیم که در مورد شیشه هایUV صحبت می کنند، اما هیچ کدام از آنها واقعاً به افراد عادی کمک نمی کنند تا بر روی آن ها کلیک نمایند. الگوریتم جدید ما می‌تواند دقیقاً روی این متن در یک انجمن که روش انجام کارهای مختلف را آموزش می دهد تمرکز کند.

 

اهمیت ساختاردهی محتوا

هنگامی که نشانه گذاری متن فعال باشد، ساختار محتوای شما به اندازه کیفیت آن مهم می شود.

مهم است که محتوا را به چند بخش تقسیم کنید و هر بخش باید یک موضوع فرعی را مورد بحث قرار دهد.

به این ترتیب گوگل را در مورد عمق محتوای خود و اینکه چگونه مقصود جستجوی کاربران را برآورده می کند، مطمئن می کنید.

بنابراین آنچه ما در این مرحله توصیه می کنیم این است که از تگ های عنوان برای سازماندهی محتوای خود به خوبی استفاده کنید.

همچنین اگر شما یک مقاله کوتاه می نویسید، ممکن است مزیت نشانه گذاری متن چندان برای شما آشکار نباشد. گوگل می‌گوید مزایای نشانه گذاری متن در سایت‌هایی که محتوای ارزشمند را در میان متن های طولانی خود جای داده اند احساس می‌شود.

با این حال اگر محتوای کوتاه می نویسید، شانس پوشش موضوعات فرعی و قسمت های کوچکتر کمتر است. به این معنی که گوگل البته شما را برای موضوع اصلی رتبه بندی می کند، نه برای جستجوهایی که به پاسخ های دقیق نیاز دارند.

اگر صفحات با رتبه های برتر در گوگل را برای جستجوهای بسیار رقابتی بررسی کنید، دارای محتوای طولانی هستند که بیش از 2000 کلمه است.

همچنین، با در نظر گرفتن تجربه کاربری(UX) از محتوای طولانی، مطمئن شوید که یک خلاصه از محتوا در بالای صفحه یا به صورت چسبان در صفحه موجود باشد.

زیرا کاربران علاقه ای برای انتظار بیش از حد ندارند و نمی توانید آنها را مجبور کنید که کل محتوا را بخوانند.کاربران، فرم های ورود با راهنمایی ضعیف را رها می کنند زیرا یافتن نوع و مکان اطلاعات به خودی خود سخت و وقت گیر است.